Site icon Blog de discuții Loftrek

Cum facem un loc de joacă cu finanțare Europeană?

Când auzim de accesarea fondurilor neramburasabile primul termen care ne vine în minte este dificultatea cu care se obțin. Două mămici cu inițiativă din București, n-au gândit așa. Fără să aibă o experiență prealabilă în domeniul educației sau al locurilor de joacă, însă cu varii expertize, acestea au cooptat și alte mămici, inițiind un proiect cu finanțare Europeană ai cărui beneficiari să fie copiii și părinții deopotrivă.

Să vedem pe scurt cum s-a născut un astfel de proiect și care au fost principalii pași spre realizare.

Creangă 21, București – Centru de educație informală

  1.    Ideea

S-a născut din nevoia de a facilita accesul la educație al persoanelor vulnerabile. Prin persoane vulnerabile înțelegem atât copii cât și părinți abuzați care provin din grupuri dezavantajate sau medii defavorizate, dar și tineri care părăsesc sistemul de protecție.

S-a plecat de la necesitatea creării unui centru de educație informală, care să ofere servicii atât pentru copii cât și pentru familiile acestora.

  1.    Scopul proiectului, obiective

A fost gândit ca un proiect de economie socială, care să îmbine crearea de locuri de muncă cu bussinessul, pentru a putea avea sustenabilitate, echilibrând creșterea economică cu găsirea de resurse alternative.

Satisfacerea unor nevoi specifice grupurilor dezavantajate precum îmbunătățirea abilităților sociale, motivația pentru reintegrarea în societate, securitatea emoțională și promovarea incluziunii sociale au fost principalele obiective ale proiectului.

Alături de acestea, nevoia de joacă a oricărui copil și petrecerea unui timp de calitate într-un mediu primitor, care să ofere toate serviciile necesare, au contribuit la stabilirea direcției proiectului.

  1.    Activități necesare

Activitățile unui astfel de centru includ crearea premiselor și motivațiilor de reintegrare, îmbunătățirea abilităților sociale dar și securitate emoțională și educație alternativă.

În cadrul educației alternative locul de joacă și petreceri ocupă un punct central.

Diferitele echipamente de joacă precum și atelierele creative au fost gândite să ofere o platformă educațională complexă, completată de diverse cursuri și forme de sport, dans sau dezvoltare prin mișcare, after school cu activități educaționale și activități mixte părinți-copii.

  1.    Echipamente

Echipamentele de joacă și mobilierul s-au ales în funcție de tematica centrului, de activități și necesități. Astfel, locul de joacă și petreceri este dotat cu concepte de joacă inteligente precum Imagination Playground, Eye Play un labirint modular și un Cosmos 21. Jocurile și jucăriile educative au fost alese după specificul vârstei pornind de la factorii educaționali,  incluziune, dezvoltarea diferitelor abilități și adaptabilitate.

Mobilierul a fost selectat după criterii de utilitate și funcționalitate fiind ușor de întreținut, în linii simple dar ample.

  1.    Consultarea surselor de informații despre finanțare, aflate în desfășurare

Analizarea obiectivelor și priorităților din programele de finanțare, criteriile de evaluare și eligibilitate, tipuri de proiecte finanțate anterior.

A urmat apoi analiza condițiilor financiare (suma minimă și maximă care poate fi solicitată, structura contribuției cofinanțarii care trebuie asigurată de solicitant) și termenul limită de depunere al proiectelor.

  1.    Câte ceva despre proiect

Etapele unui asemenea proiect sunt multe, însă realizarea cererii de finanțare a fost de departe cea mai complexa etapă. Nu s-a uitat însă nicio clipă imaginea de ansamblu a proiectului, cererea fiind formulată clar și logic, concepută cu acuratețe, pentru a fi înțeleasă atunci când este evaluată.

Ordinea de abordare a etapelor propunerii a fost concepută să înceapă cu elementele principale (problema vizată și scopul stabilit, obiective, activități, evaluare, buget) și a continuat cu detalii suplimentare (justificare, introducere, pagina de titlu, rezumat, anexe).

Desigur ar mai fi multe de spus referitor la realizarea documentațiilor necesare, însă fiecare proiect are particularități și obiective diferite. Apelarea la ajutorul unei firme specializate va simplifica semnificativ atât timpul de realizare cât și șansele de succes ale proiectului, ajutându-te să înțelegi realizarea propriu-zisă a unui proiect de finanțare.

  1.    Structură și dimensiuni

Aproximativ 600 m2 pe cinci niveluri, cu demisol, parter, două etaje, mansardă și curte pavată.

Nouă camere pentru activități, bucătărie, 4 băi și biroul părinților compun un centru bine structurat, cu dimensiuni extrem de generoase.

Camera de petreceri de la parter suplinește în cursul săptămânii și rolul de birou pentru părinți, fiind dotată cu echipamente și facilități de comunicare externă.

Camerele sunt destinate atât activităților de joacă cât și atelierelor, iar mansarda este concepută pentru activități de mișcare, dotată cu bară pentru balet și covor de tartran.

Biblioteca și sala de kids parking, dotată cu pătuțuri unde micuții se pot odihni, sunt de asemenea componente reprezentative ale centrului.

  1.    Design

La baza alegerii designului au stat arhitectura spațiului și împărțirea camerelor pe etaje. Principalul atu al locației, lumina, a fost elementul de la care a plecat conceptul vizual de ansamblu, oferind direcția cromatică și geometrică a spațiului. S-a stabilit destinația fiecărei camere, unde vor fi amplasate echipamentele de joacă și mobilierul, cromatica, activitățile. Totul s-a bazat pe simplitate, geometrie și o cromatică care să completeze mobilierul și echipamentele. Pictura murală a fost completarea fericită a întregului concept, transmițând intimitate și relaxare. Culorile și imaginile fiecărei încăperi redau o anumită stare, transmițând tactil și vizual senzatii plăcute, oferind spațialitate, libertate și imaginație.

  1.    Dificultăți

Ca la orice parcurs din faza de proiect la cea de realizare, dificultățile n-au întârziat să apară. Fie că erau legate de documentație sau de implementarea unor etape, răbdarea și perseverența au dat roade. Problemele ivite în organizarea proiectului, cele cu furnizorii, întârzierile, comenzile rătăcite, dificultățile pe partea de promovare sau selecțiile pentru angajări au fost depășite datorită persoanelor cu o implicare constantă și pasiune pentru realizarea obiectivului principal.

Ce este centrul Creangă 21, București?

Sub deviza “Ne jucăm și învățăm” centrul este specializat pe educația alternativă, îndeplinind cu succes și rolul de centru de joacă și petreceri.

Odată cu începerea funcționării centrului au început să apară și satisfacțiile. Activitățile și atelierele creative se îmbină perfect, cu rezultate minunate în rândul celor mici și mari deopotrivă. Storytelling, joacă, balet, dans, yoga, muzică și desen, alături de cursuri de dezvoltare personală mixte, parenting, kids parking sau mulțimea de ateliere tematice, compun o poveste minunată, un loc plăcut și relaxant, unde timpul este valorificat cu maxim de beneficii.

Realizarea acestui proiect a fost posibilă datorită unor mămici care nu s-au lăsat descurajate nici de drumurile (deloc puține) pe care le-au făcut pe la diferite instituții și nici de stufoșenia, adesea mult prea mare, a documentațiilor necesare. Și-au asumat toate aceste dificultăți pentru a contribui la bunăstarea comunității în care trăiesc, prin ceea ce au crezut ele că pot face mai bine.

Rezultatul? Centrul de educație informală Creangă 21, un spațiu fantastic, reconfortant, multifuncțional și versatil, unde copiii și părinții din categoriile defavorizate și nu numai, primesc servicii educaționale de înaltă clasă. Adică spus mai simplu, se poate!

Exit mobile version