Site icon Blog de discuții Loftrek

Trei criterii esențiale pentru a da valoare unui loc de joacă

Cum ar trebui orașele sau zonele rurale să aleagă când investesc într-un loc de joacă public? De ce și după ce criterii să investești în echipamente de joacă, mai ales că modalitățile de finanțare vin destul de greu și fondurile proprii sunt mereu insuficiente? Ce definește succesul unor astfel de proiecte?

Ne jucam imaginativ

În acest caz nu vom discuta despre beneficiile directe ale jocului, ci despre scopul acestor spații de joacă publice. În primul rând veți oferi un beneficiu pentru locuitorii și vizitatorii regiunii voastre, însă puteți afirma că acest beneficiu este important pentru ei? Să ai echipamente de joacă moderne și sigure, disponibile pentru o eventuală utilizare este bine, dar dacă echipamentele sunt de multe ori goale, sau utilizate foarte puțin, atunci locuitorii și contribuabilii se pot îndoi de eficiența investiției sau de inspirația acesteia.

A da valoare jocului înseamnă a avea un feedback bun pentru investiția ta, încadrând aici cele mai bune beneficii pentru cei care au acces la spațiu, începând cu atracția acestora spre joacă. Odată ce ai dat in folosință noul loc de joacă, scopul acestuia este să fie folosit din plin. Maxim utilizat. Vrei să convingi copiii să lase televizorul, calculatorul, consolele de jocuri și să iasă să exploreze oportunitățile de joacă pe care le prezinți? Atunci trebuie să le oferi un spațiu de joacă ispititor, tentant. Ele trebuie sa fie ca o invitație spre ceva diferit și enigmatic, cu acțiune și mișcare, să solicite amuzament și implicare, să provoace la explorare.

Captivati de miscare

Odată ce copiii sunt atrași de locul de joacă, următoarea cerință esențială este reținerea lor acolo. Se cunoaște rapiditatea cu care cei mici se plictisesc de aproape orice și cerințele lor continue pentru ceva nou. Necesitatea unei creșteri sănătoase la copii include obligatoriu cel puțin o oră de activitate fizică moderată pe zi, deci implicit și echipamente de joacă concepute special pentru aceste nevoi. Formele spațiale sau cu diverse tematici ale echipamentelor de joacă, vor spori atracția copiilor pentru ele, ținându-i implicați suficient de mult timp pentru a realiza programul de mișcare fizică.

Vă puteți imagina o situație în care copiii sunt atât de ocupați încât să piardă noțiunea timpului și nu mai vor să plece? Asta înseamnă captivare, iar dacă părinții vor fi nevoiți să-i convingă să meargă acasă pentru cină, veți ști că ați dat valoare locului de joacă în care ați investit.

Al treilea criteriu pe care-l include valoarea jocului este cel al revenirii la joacă. Copiii pot fi adeseori nestatornici, iar dacă ceva nu a fost distractiv prima dată, nu vor mai reveni acolo. Succesul în alegerea echipamentelor de la locul de joaca va fi măsurat în numărul de copii care vor declara “vreau să mă aduci la joacă aici, în fiecare zi!”. Pentru ca acest lucru să se întâmple este nevoie de echipamente de joacă dinamice, care crează un mediu de joacă activ și oferă oportunități de exprimare într-o formă liberă a jocului imaginativ.

De asemenea asocierea lor pentru a acoperi o paleta cât mai largă de vârstă, va atrage mai mulți copii, cu abilități și vârste diferite, promovând joaca integrativă și educațională.

Distractie si jocuri tematice

Expresia “valoarea jocului” va fi folosită multă vreme de acum înainte când vom vorbi despre industria de recreere și divertisment, deoarece este echivalentă cu inspirația noastră de a investi în acest compartiment, nu oricum ci profitabil. Istoricul eficienței locurilor de joacă a fost măsurat până acum mai mult matematic, referindu-se în principal la numarul de echipamente al unui loc de joacă, la elementele care compuneau siguranța și rezistența acestuia. Poate este vremea să redefinim termenul de joacă, să-i adăugam valoare, să-i suplimentăm considerabil eficiența și beneficiile.

Rețineți deci, atunci când decideți să învestiți într-un loc de joacă public, cele trei criterii: atragere, reținere, revenire. Veți adăuga nu doar performanță investiției ci și un spor de popularitate și confort. Până la urmă, le construim pentru copiii noștri, nu-i așa?

Exit mobile version